چرا باثبات ترین تیم فوتبال ایران، بی‌ثبات شده است؟!
تابناک: سپاهان ، پرافتخارترین تیم ایران‌؛سپاهان ، تنها نماینده راه یافته فوتبال ایران به مسابقات باشگاه های جهان ؛ سپاهان، قهرمان بلامنازع فوتبال ایران را چه شده است که "سرنا را از سر گشادش باد می کند " ؟ باثبات ترین تیم فوتبال ایران در دهه 80 ،مبدل به بی ثبات ترین تیم با تغییرات و دگردیسی های فراوان شده است.
کد خبر: ۱۳۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷ 05 December 2015
تابناک اصفهان: سپاهان ، پرافتخارترین تیم ایران‌؛سپاهان ، تنها نماینده راه یافته فوتبال ایران به مسابقات باشگاه های جهان ؛ سپاهان، قهرمان بلامنازع فوتبال ایران را چه شده است که "سرنا را از سر گشادش باد می کند " ؟ باثبات ترین تیم فوتبال ایران در دهه 80 ،مبدل به بی ثبات ترین تیم با تغییرات و دگردیسی های فراوان شده است. چرا ؟ تصمیم گیرندگان اصلی در این باشگاه "طمطراق " چه کسانی هستند ؟ هیئت مدیره‌،مدیر عامل ،مدیریت فنی یا سوگلی ها ؟جواب این همه سوال، نزد افکار عمومی را چه مرجعی پاسخگواست؟ چرا قهرمان ، با صلابت نیست‌؟تیمی که در اکثر جام ها، مدعی تراز اول لیگ محسوب می شد، اکنون به تیمی بی آزار مبدل شده است. حذف از جام حذفی ،باخت به تیم گسترش فولاد در تبریز ، نزول چند پله ای در جدول رده‌بندی‌،اینها نوشتن کلمات ازسر دل سیری و رفع تکلیف در این مقال نیست؛ اینها درد دل هواداران عاشق و دلباخته ای است که جان بر کف در سرما و گرما، دلشان برای تیم محبوبشان می تپد . هوادار متعصبی می گفت‌:
" درد را از هر طرفی بنویسی درد است " نمی‌دانیم درد تیم محبوبمان را چطورتحمل کنیم. با آن همه هجمه بر علیه ما ، یک روز باند اصفهانی ها در فدراسیون و سازمان لیگ را بر سرمان می کوبند ،روزی دیگر هدیه سکه در گز به داوران را ! این هم از حال و روز تیم محبوبمان که به این روز افتاده است.



http://footballonline.ir/Picture/20151027125046_32.jpg

 افکار فسیل شده
بعد از قهرمانی درماتیک گونه طلایی پوشان در لیگ چهاردهم ،دکتر خلیلیان اختلاف نظراتش را با هیئت مدیره باشگاه، علنی کرد و بر کنار شد تا تار و پود زردجامگان از هم گسسته شود . اولین شکاف از آنجایی به وجود آمد که هیچ کس پیگیر صدور کارت های itc "لئوناردو پادوانی و پریرا " نشد تا اینکه این دو بازیکن کلیدی ،پشت خط ماندند . قهر محرم نوید کیا به خاطر کنار گذاشتن علی احمدی توسط حسین فرکی، دومین چالش پیش روی طلایی پوشان بود که با کناره گیری فرکی و آشتی محرم کلید خورد . بی توجهی به قرار داد حاج صفی در اول فصل، با توجه به این موضوع که اگر وی لژیونر شود، چه جایگزین مناسبی باید به جای وی به کار گیرند؟ افکار فسیل شده متولیان امر در این باشگاه را بیشتر عیان کرد و ضرر و نقصان آن فقط به سپاهان لطمه زد .
 لوطی گری خرج دارد
هیئت مدیره و مدیران باشگاه در اول فصل پانزدهم با خرج نکردن پول ها،وارد بازار گران نقل و انتقالات شدند و فقط سه بازیکن را به جمع خود اضافه کردند (پادوانی ،حبیب گردانی و وحید نجفی ) تا به این صورت در کارزار سخت لیگ پانزدهم، وارد شوند ؛در صورتی که، تیمی پرافتخار که انتظارات را تا بدین گونه نزد هوادارانش بالا نگه داشته، چطور می تواند در سه جام به عنوان مدعی، لقب بگیرد ؟ "آنکه آرزوی سروری دارد ،باید در همه ابعاد هنر داشته باشد، در واقع لوطی گری خرج دارد " که مدیران این باشگاه از آن امتناع کردند.


 سپاهان کشی در نصف جهان
همه این گرفتاری ها و ناکامی ها از درون باشگاه سپاهان بروز کرده و آن را به عادی ترین تیم مبدل ساخته است . قصه این روزهای طلایی پوشان، غصه پر پیمان "شیشه و سنگ " است که گفته اند :" شیشه نزدیک تر از سنگ ندارد خویشی ،هر شکستنی که به هرکس برسد از خویش است "سپاهان کشی در نصف جهان آثار سوء و وانفسایی بر کل ورزش و فوتبال دارد ،دریابید این تیم پر افتخار فوتبال ایران را که سود و عواید آن برای همه "برد ،برد‌" است .

 حوصله هواداران
بهرحال اکثر درد دل های هواداران" تیفوسی طلایی دل" را در این سطور نوشتیم تا بلکه گوش شنوایی بشنود و مشکلات را جبران کند ، اما هواداران متعصب این تیم نیز با سعه صدر مثال زدنی و رفتار حرفه ای خود، باید با حوصله فراوان، مسایل تیمشان را دنبال کنند تا نتایج موفقیت آمیز به بهترین شکل رقم بخورد ؛نه اینکه با یک تساوی یا باخت فی البداهه "حیا کن رها کن " را بسرایند‌؛سپاهان ،با فرهنگ حرفه ای را آرزوست.

نویسنده: سعید واعظ، روزنامه نگار ورزشی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار